Onhan sitä toki, mutta kyllä se tahkeaa on :o). Pari viikkoa olen taas töissä ollut ja täytyy sanoa, että EI KIINNOSTA YHTÄÄN. Jotenkin en pääse ollenkaan hommiin mukaan ja tunne on kuin "oudolla pirulla vieraassa helvetissä". Anteeksi karkea ilmaisu, mutta se pitää kyllä tässä tapauksessa paikkansa ihan täysin. Lomaa ennen oli täys masis päällä, mutta loman jälkeen se tuntuu vaan jatkuvan. Olen vakavasti yrittänyt pohtia, että mikä minusta oikein tulisikaan isona, mutta enpä ole tuota keksinyt.

Mutta hiljaisen postauskauden aikana olen kyllä saanut käsitöitä tehtyä (ne sentään kiinnostaa).

Snyn lähettämistä Teddyistä valmistui ihan ekat suorakaiteenmalliset salomoninsolmuhuivit mulle ja Fannille. Voi ihanuus, mitä huiveja!!! Yleensä en tuon mallisista huiveista tykkää, koska niistä tuppaa aina tulemaan sellaisia tönkköjä, mutta näistä ei sellaisia tullut. Kiitos vielä kerran, salainen ystäväni!
 884736.jpg


Koska ensimmäiset Kerttu-sukkani lahjoitin äidilleni, piti tehdä uudet. Lankana oli jälleen Maija. Näistä sukista tuli itselleni liian isot, joten ne päätyivät veljeni tyttöystävälle :o)

884754.jpg


Talvi tulee väistämättä ja joka talvelle on "ihan pakko" tehdä uusi pipo. Surffaillessani löysin ihanan kimallepipon mallin ja Alfa glitteriä sattui olemaan jemmattuna (Olin muuten ihan täysin unohtanut noiden lankojen olemassa olon). Onneksi tuo keski"törsäke" ei näy, kun pipo on päässä. Malli on ihana ja piposta tuli tosi lämpimän oloinen. Tuli sen verran pitkä, että ylettyy kunnolla korvillekin. En oikein ymmärrä pipoja, jotka ei suojaa korvia ollenkaan. Samaisesta turkoosinsävyisestä langasta aloitin puseron Modan jollain ohjeella. Siitä on jo takakappale valmis ja etuosakin kädentien kavennuksissa.

884763.jpg


Käsityölaatikostoa siivotessani löysin piponraakileen, joka piti mennä viime jouluna joululahjaksi, mutta keskiosa ei miellyttänyt silmääni. Niinpä se jäi sitten tuonne laatikon perukoille. Kursin pipon kasaan ja lisäsin siihen tupsuiksi pienet huovutetut pallot Satu H:n lähettämistä huovutusvilloista. Oikeasti siihen olisi kuulunut selliaset virkatut roikkuvat nirkot, mutta niitä en tähän halunnut. Pipossa on tuolla takana vielä yksi sakara eli se on "kolmen tuulen lakki". Pipon malli on Novitan lukijoiden extraideoista ja lankana raita seiskaveikka.

884768.jpg


Uudessa Suuri käsityölehdessä oli tosi kiva ja helppo kaulurin malli. Lankana oli Garnstudion Ull-Flame ja puikot muistaakseni vitoset. Tuon langan olen joskus ostanut Novitan kirpparilta, mutta koska mieltymykset lankojen suhteen vaihtuvat, on se jäänyt täysin käyttämättä. Jotenkin tuossa langassa ahdistaa se epätasaisuus, mutta tuossa se näyttää ihan hyvältä.

884778.jpg


Äitini ja isäni kävivät Etelä-Suomessa sukuloimassa ja minä sain tuliaisiksi (milloinkahan viimeksi olen heiltä jotain tuliaisia saanut?) pari kerää ruskeasävyistä Novitan Kuuraa. Tiesin heti, mita langasta valmistuisi eli eräänlainen slipoveri. Lanka on ihanan pehmeää, mutta enpä taida tuohon sen kummemmin enää sekaantua :o(. Hirvittävän hankala mitata, milloin on tarpeeksi pitkä. Mittatulos riippuu aivan siitä onko neuletta juuri roikotettu vai onko se saanut olla ihan rauhassa. Tuo on kokoa M ja on mulle ehkä himppusen liian iso, S:n olisin saanut tehdä, mutta eipä tuota voinut aavistaa ja PURKAA TUOTA LANKAA ON LÄHES MAHDOTON. Mutta kyllä minä tästä kuitenkin tykkään ;o). Malli on uudesta Novita-lehdestä, seiskan puikkoja käytin ja lankaa meni melko tarkasti se 2 kerää, koska tein alaosasta hieman lyhyemmän.

884812.jpg


Näiden lisäksi on valmistunut muutamia hyshys-juttuja, joulua ja Sny:tä silmällä pitäen. Tänä viikonloppuna olen tehnyt myös pari Calorimetryä, toinen äidilleni (hukkasi muutossa ekansa ja pyysi uutta) sekä anoppitekeleelle (näki Fannin calorimetryn ja pyysi omaa).


Vyötä on tullut kiristettyä langanostojen suhteen. Mitään lankoja ei itselle saa ostaa ennenkuin budjetti on tasattu ja entisiä lankoja käytetty. Onneksi minulla on kuitenkin ihania ystävällisiä ihmisiä tuttavapiirissä, etten ihan ilman uusia lankoja jää ;o). Liljankukan kanssa teimme jo aiemmin vaihtokaupat ja minä sain häneltä Merino Oroa (jota toivoin) sekä aivan ihanan väristä Lanettin lankaa. Lanettia mulla ei ennestään olekaan. Tuolle langalle on jo malli tiedossa tästä lehdestä. Mutta koska lankaa ei saa nyt ostaa ja monta työtä on edelleen kesken, jätetään asia vielä hautumaan.

884845.jpg


...Ja anoppi ja appi kävivät jälleen Virossa... :o)

884853.jpg


Arvatkaas onko mulla NÄLKÄ!!! Kattilassa kiehuu hernekeitto, ensimmäistä kertaa itsetehtynä, ja jääkaapissa odottaa anopin tuomista mustikoista tehty mustikkarahka oikealla kermavaahdolla notkistettuna, *slurps*. En ole todellakaan niitä hienoimpia ihmisiä, mutta mustikoista likaantuneet kädet inhottaa mua tosi paljon. Sen takia ei tullut tänäkään syksynä mustikoita poimittua. Jotenkin tuntuu, että se väri pitää saada kokonaan käsistä pois ennenkuin voi mitään käsityötä ottaa käteen ja sehän on aivan mahdotonta. Onneksi anoppi on kova marjastaan.