Tällä helatorstailla ei mulle sen kummempaa merkitystä ole kuin se ,että se on yksi ylimääräinen vapaapäivä. Ihana päivä on ollutkin, monenlaista olen saanut aikaan pyykkäyksen ja siivoamisen lomassa. Aamulla sain päätökseen pienen pitsiliinan Cataniasta, ohje Kauneimmat käsityöt 1/2006 sekä virkatun/neulotun topin Samoksesta, Ohje Novita kesä/2007.
593231.jpg

Toppi on minulle itselleni ja lankaa siihen kului n. 260g. Tein tuosta tarkoituksella lyhyemmän, ettei tule aivan lantion päälle. Topin väri on aivan ihana! Harmi, kun sitä ei täältä saa enää :o(. Jäi minulle onneksi lankaa vielä vajaa kaksi kerää, joten saan ainakin jonkun pienen huivin niistä aikaiseksi. Samoksesta tykkään muuten toooooosi paljon, mutta tuo suora neule näyttää kaikkea muuta kuin tasaiselta, koska käsialani ei todellakaan ole sitä tasaisinta.

Liina lähtee isännän veljen vaimolle 30-vuotislahjaksi, kuten seuraava vuoden 1977 käsityölehtikin
593279.jpg


Tällä hetkellä on siis menossa neulonta ja virkkauskausi ja korttijutut ovat jääneet todella vähälle. Aamulla sain kuitenkin idean aakkos-atckortteihin, kirjaimeni on C. Niistäkin on nyt sitten puolet tehty, joten saan ne heti alkuviikolla postiin.

Olen aivan unohtanut laittaa kuvan viime viikkoisesta Toveri toukokuu paketista. Aivan käsittämättömän valtava kiitos Minnalle ihanista tarroista.
593315.jpg


Sain iltapäivällä ihanan puhelinsoiton. Anoppitekeleeni sieltä rimpautti ihan ulkomailta saakka (aivan kuin se nyt mikään ihme olisi)! Lähtivät jälleen viime sunnuntaina Viroon ja tällä kertaa rohkaisin mieleni ja pyysin tuomaan liukuvärjättyä virolaista villalankaa. Niin monet kerrat olen sitä toisten blogeissa kadehtinut ;o). Nyt mulle on ostettu sitä kolme noin 200g:n vyyhteä: sinisävyinen, vihreäsävyinen ja joku jossa oli ainakin vihreää, mutta myös muita värejä. Parasta näissä on hinta. Vyyhdit maksavat noin 6,50€/kpl!!!!!!! Ei siis todellakaan hinnalla pilattuja. Liikkeessä oli ollut myös jotain ihanan pehmeää lankaa, jota käytetään huovutukseen. En sitten tiedä, että oliko kyseessä hahtuvaa vai jotain lankaa (anoppi ei näistä jutuista oikein ymmärrä), mutta joka tapauksessa hän lähti samantien minulle sitäkin ostamaan. Tällä kertaa he ovat siellä vain viikon, joten jo ensi viikolla lankani ovat kotona! Laitan sitten heti kuvaa tänne.

Ps. Kesä on tullut! Isäntä näkyy ajavan ensimmäistä kertaa nurmikkoa tälle vuodelle...