Nimittäin aikani sinne silmälääkärin pakeille (ja tasan 7 vuotta samassa firmassa orjana). Tulos oli tyrmäävä, mutta kuitenkin helpottava. Silmäni sarveiskalvossa se vika on. Mitään sille ei voi tehdä, paitsi vaihtaa koko sarveiskalvo joltain kuolleelta luovuttajalta. Tuohon en kuitenkaan ryhdy eikä lääkäri sitä kyllä oikein suositellutkaan. Viasta hän sanoi sen verran, että se näyttää siltä, että se on saattanut olla jopa koko ikäni, mutta siihen ei ole kiinnitetty sen kummempaa huomiota. Toinen vaihtoehto on, että olen loukannut silmäni joskus, mutta mitään muistikuvaa minulla ei tuollaisesta ole. Tämän asian kanssa on nyt vaan elettävä ja täytyy myöntää, että vaikka tuomio oli noinkin lopullinen, olen todella helpottunut. Tiede kehittyy huimaa vauhtia ja nyt on jo Helsingissä tehty pienempimuotoinen sarveiskalvon siirto, joten lääkäri ehdotti sellaista sitten muutaman vuoden päästä, kun tuo juttu on paremmin "hallussa". Silmälääkärireissulla ostin itselleni todella hyvät aurinkolasit, joista olen jo monta vuotta haaveillut. Vaikka tullessa satoi räntää, oli autolla huomattavasti helpompi ajaa lasit päässä kuin ilman laseja. Mitähän pomo sanoisi, jos olisin töissäkin arskalasit nokalla, siellä kun on melko kirkkaat lamput, jotka myös ottavat silmääni?!

Kotiin päästyäni oli mulle tullut todella kivaa postia. Ensinnäkin atc-kortit Siniltä . Aiheet olivat: nalle, perhonen, enkeli ja vapaa. Mokasin itse tuon jotenkin, koska lähetin Sinille 7 korttia vaikka neljästä oli sovittu. Onneksi hän ei pannut pahakseen ;o). Yllä Sinin kortit minulle ja alla minun kortit hänelle.
462265.jpg

462266.jpg


Lisäksi oli saapunut uusin Novita, jota olenkin jo muutaman päivän odotellut. Äkkiselaamalta lehdestä löytyi monta toteuttamisen arvoista ohjetta, mutta tämän teen 99%:n varmuudella.
462272.jpg

Lehden takakannessa oli tosin vielä kivemman näköinen malli, joka löytyy vasta ensi lehdestä. Tuskin siis maltan odottaa heinäkuuta! Mulle on nuo talvilangat paljon helpompi työstää kuin kesälangat, mistähän tuokin mahtaa johtua?! Pelkästä puuvillalangasta en osaa/tykkää tehdä mitään :o(. Saapas vaan nähdä, että mitä syksy tuo tullessaan lankarintamalla. Nämä kesälankojen väritkään ei oikein miellytä mun silmää ja voi elämä, jos talvikin on TÄYNNÄ PASTELLEJA!!!
462279.jpg

Vielä pieni muistutus kaikille pienten "insinöörien" vanhemmille/perheenjäsenille: ÄLÄ IKÄÄN LUOTA SIIHEN, ETTÄ HERÄTYSKELLOSI ON HERÄTTÄMÄSSÄ SAMAAN AIKAAN KUIN EDELLISENÄ AAMUNAKIN!!!!! Itse eilen luotin ja tänä aamuna heräsin itsekseni 6.00 (kellon piti soida 4.50). Siinäpä olikin sitten vähän kiire!!! Piti pukea, herättää Fanni, pukea hänet, syödä jotain, tehdä eväät, viedä Fanni mummulle hoitoon 5 km:n päähän ja vielä sieltä itse ajaa 25 km seitsemäksi töihin. Ja oli kissanhiekkalaatikko unohtunut edellisenä iltana täyttää, joten sekin vaati vielä toimenpiteitä. Sääkään ei ollut paras mahdollinen, räntää satoi. Kaikki tuli hoidettua (ylinopeuttakaan en ajanut, ainakaan paljon) ja töihin leimasin itseni 6.53! Joten 7 minuuttia olisin voinut vaikka istuskella ihan rauhassa. Se kello muuten alkoi piipittämään 6.05. Tänä iltana olen kyllä tarkempi!!!!